Hamilelik Notları - 2 : Hamilelikte Okuduğum Kitaplar

Baktım ki uzun bir ara vermişim yazmaya, Asaf 5 aylık olunca gözlerim açıldı sanırım. Yazmak güzeldir, iyi gelir. Her neyse kaldığım yerden devam edeyim. 

1) Doğal Doğum - Gülnihal Bülbül: Bu kitabı henüz hamile olmadan listeme almıştım. İstanbul'da yaşarken iyi bir kadın doğumcu bulma isteğimle Doula arkadaşım Özge, Gülnihal Bülbül'den bahsetmişti ve böylece takibe almıştım. 
Kitapta doğal doğumun güzelliğinden, hangi durumlarda sezaryen yapıldığından, geçmişten günümüze doğumdan bahsediyor. Aralarda pozitif doğum hikayelerine yer verilmiş ki bazen teorik bilgileri daha sonra okuyup hikayeleri önce okuduğum oldu.

Bu kitabın bana en güzel katkılarından biri sünnet hakkındaki bir sayfalık da olsa doktorun görüşü. Bu yazıyı okuduktan sonra çocuk kendi anlayıncaya kadar sünnet yaptırmamaya karar verdik ve çok yerinde bir karar olduğunu düşünüyorum.

2) Hypnobirthing - Marie F. Mongan: Her doğal doğuma gönül vermiş anne adayı gibi ben de okudum. Bu kitapta herkesin aksine ben istediğimi bulamadım. Teknikleri uygulamak sadece kitapla zor bence ya da ben hamile kafasıyla daha çok sonuca odaklanıp kitaba kendimi veremedim.

Doğal doğum kitaplarında genelde sezaryenin gereksiz yere yapılması çok eleştirilir. Evet kesinlikle haklılar, ama tu kaka yapmak ne derece doğru emin değilim. Sezaryenin bu kadar eleştirilmesi de bir yerde anne adayını strese sokuyor diye düşünüyorum. Bu konuda kafam biraz karışık olsa da ben kitaptan teknikleri uygularım diyenler için başucu kitabı niteliğinde.

3) Farkındalıkla Doğum - Nancy Bardacke: Benim en çok sevdiğim kitap bu oldu. Doğal doğumu desteklerken sezaryen olsanız da farkındalıkla doğumun yaşanması gerektiğini vurguluyor. Sabah hastanede acil sezaryen kararı alındığından sonra rahatlamak ve anı kaybetmemek için kitaptaki anlatılanlar yardımcı oldu. Ne derece yapabildim bilmiyorum ama sadece doğum için değil tüm hayatınızda farkındalık için okunabilecek için güzel bir kitap.

4) Emiyo mu? - Hande Birsay: Hamileyken değil de lohusa iken okusaymışım çok daha gülerdim bence. Instagramda zaten paylaşımları ile beni güldürüyordu, kitapta da bu doğrultuda güldürüyor. Bazı yazılar postları ile aynı ama özellikle lohusayken yalnız hissetmemek için güzel bir kitap.

5) Başlarım Şimdi Anneliğe - Şermin Yaşar: Pratik, deyim yerindeyse hap bilgiler var. Bir çoğunu not etmiştim ve gerçekten işime yaradı. 

6) Anne Olunca Anlarsın: Bir çok kişinin kaleminden annelik yazılarına yer verilmiş. Bir kaç yazı dışında hepsi anneliğin ne yüce olduğundan bahsediyor. Her annenin hissettiği güzel duygular ancak karşısındakine bir bilgi vadetmiyor ve tekrarlayan söylemler kitabı oldukça sıkıcı yapmış.

Ben hamileyken o sürece odaklanıp sonrasını hiç düşünmemişim. Ancak bebeğimi kucağıma aldıktan sonra keşke doğum sonrası için de kitap okusaymışım dedim. Doğuma hazırlanmak çok önemli ama benim gibi doğum sonrasını ihmal etmeyin, uyku ve emzirme hakkında bol bol okuyun. Ben Asaf 1 aylıkken Mahallenin En Mutlu Bebeği kitabını okumuştum ve çok işime yaradı. Emzirme Sanatını okuyamadım malum uykusuz günlerde çok zor oluyor. Keşke hamileyken okusaymışım diyorum çünkü lohusa kafası çok karışık oluyor :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kafamda Yoga Halleri

Hamilelik Notları - 1