İstediğimiz Hayatlar

Bugünün şarkısı olarak The Last Shadow Puppets'ın coverladığı bir Leonard Cohen şarkısı açtım: Is This What You Wanted. İstediğim hayatı mı yaşıyorum diye düşündüm. Şu an burada olmaktan mutlu muyum, huzurlu muyum? En mühimi de anda mıyım?

Geçtiğimiz bahar, 2015 Nisan'da, Nefess'te yogaya başladığımdan beri hayatımın eskisi gibi olmayacağını tahmin edebiliyordum. Burada değişiklikten kastım bendeki değişiklik, içimdeki. İlk defa kendi değerimi anladığım, hayattan zevk almaya başladığımı hissettiğim, geçmişi ve geleceği değil gerçekten de tam da yaşadığım andan haz duyduğum zamanlar başlamıştı. O zamanlar bu deneyimim benim için müthişti, herkese anlatmak istiyor ama doğru sözcükleri bulamıyordum. Yoganın bana yaşattığı deneyim, his, keşif hep benimle oldu, yogayı bıraksam da bu öğretileri benimle olmaya devam edecek, bunu en derinden biliyorum. Şükür ki yogaya devam edebiliyorum.

İşte sabah şarkısı açtığımda da bunları düşündüm. Ben bu anı yaşamaktan haz duyuyorum. Şu anda olduğum yerde mutluyum, istediğim tam olarak da bu. Şöyle arkama yaslanıp baktığımda da zaten 6 senelik iş hayatımda hep yapmak istediklerimi yapıyorum. Ama bunları gerçekleştirememiş olsam da aslında maddi olarak ya da somut olarak "done" yaptığım maddeler değil, asıl beni mutlu eden yaşamın ta kendisi.

Bazı zamanlar, genellikle geçmişte, çoğu kişinin sahip olduğu ama bende olmayan şeyler için keşke şuna sahip olsam daha mutlu olurdum diye düşünmekten kendimi alamadığım olurdu. Hep sahip olamadıklarıma özeniyor, bende niye olmadığını düşünmekten kendi kendimi yiyordum. Bu hep böyleydi, kendimi tanıyınca kadar. Hatta lisede şu an eşim olan sevgilim sahip olduklarımızla mutlu olmakla ilgili bir yazı vermişti bana. Beni o zamandan çok iyi tanımış, oysa ben kendimi yirmilerin sonuna kadar hiç tanıyamamıştım. Şimdilerde ise biliyorum ki asıl mutluluk kendinle olabilmek, ne istediğini bilmek, şükretmek. Bu beni o kadar özgür hissettiriyor ki.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kafamda Yoga Halleri

Hamilelik Notları - 1

Hamilelik Notları - 2 : Hamilelikte Okuduğum Kitaplar