Bir Ömürlük Misafir

İşe yeni başlamıştım. Hayatımın amacına ulaşmış, İstanbul'da iyi bir iş bulmuştum ve çok mutluydum. Her gün Kadıköy'den Maslak'a gidip gelirken servis güzergahımız değişti. Ne olduysa da bundan sonra oldu. Servis Karacaahmet Mezarlığı'nın önünden geçmeye başlarken ben de hayatın anlamını sorgulamaya başladım. Neden çalışıyorum kısmını geçmiş, öleceksem neden yaşıyorum aşamasına terfi etmiştim. Bu düşünceler zaman zaman şiddetlense de iş hayatı sorumluluğu, yaşama sorumluluğu bir nebze hafifletti. Bir bakıma bir amaca adadım kendimi. Bende böyledir, önüme hedef koyamazsam yapamam. Lisede üniversite sınavlarına hazırlarken kendime Odtü Gıda Mühendisliği hedefi koymuştum, sıkı da çalışıyordum, sonra bir gün Odtü'yü görmek nasip oldu. Hayatımda da hiç o zamana kadar üniversite görmemişim. Yazın ortalıkta hiç öğrenci yokken bana o kadar soğuk göründü ki birden amacım bu muymuş dedim, boşluğa düştüm. Yoksa kesin Odtü'yü kazanırdım :) 

Nereden geldim bu konuya? Hedef diyordum. Hayatıma daha küçük hedefler koyarak bir şekilde günlerimi geçiyordum ama büyük sorular da hep aklımda bir yerde, neden varım, neden yaşıyorum? 

Sonra bir gün Şirin Soysal konserine gittim. Hiç dinlememiştim, Babylon'da albüm lansmanı vardı. Ziyaret şarkısını söylemeden önce dedi ki ben hayatı hep sorgularım, neden varız diye. Gözlerim parladı; benle aynı duyguyu hissedenleri görünce mutlu olurum ben. Şirin Soysal, nasıl bir ülkeye tatile gidince her yerini görmek, her anın tadını çıkarmak istiyoruz; dünyaya gelmeyi de bir ziyaret gibi gördüğünden ve bu şekilde bu sorulardan kurtulduğunu anlattı (Ya da buna benzer şeyler). O an bir rahatlama hissettim. Çözülmeyen bir problemi hiç beklemediğin bir anda çözmüş gibi, kaybettiğin bir şeyi aramaktan vazgeçtiğinde bulmuş gibi sevindim.

Şirin Soysal'ı çok severim bu yüzden, dün de konserine gidince anmadan edemedim.

Bu dünyada bir ömürlük misafiriz, ziyaretçiyiz. Bu çok özgür hissettiren bir duygu değil mi ?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kafamda Yoga Halleri

Hamilelik Notları - 1

Hamilelik Notları - 2 : Hamilelikte Okuduğum Kitaplar